Hibakódolvasás: U480 diagnosztikai eszköz, egy laikus kezében


u480-kezi-autodiagnosztikai-interfesz-obd2-obd-2-multiprotokoll-hibakodolvasoSziasztok, rögtön az elején szeretném leszögezni, hogy semmi közöm az autódiagnosztikához, de még csak úgy általában az autókhoz sem sok. Webfejlesztéssel foglalkozom, épp a diagbolt.hu webáruház népszerűsítésén dolgoztunk, amikor jött a nagy ötlet: Teszteljem én a legegyszerűbb hibakódolvasót, hiszen én nem értek hozzá! Így sokkal meggyőzőbb tud lenni, hogy tényleg milyen egyszerű a kezelése a készüléknek.

Kis óckodás után belementem a dologba, így utólag visszagondolva, tényleg pofon egyszerű az egész. Mindösszesen két gombot kell nyomkodni és a megjelenő hibakódok jelentését kiolvasni egy táblázatból.

De nem is szaporítanám tovább a szót, íme az én lépésről lépésre tesztem:

1./ A hibakódolvasó készülék kicsomagolása

kep1

 

A készülék egy egyszerű csomagolásban érkezik. Semmit sem kell szerelni, áramot a csatlakozóról kap. Túl sok dolgom nem volt vele, kicsomagoltam az áttetsző műanyag borításból.

2./ Nyitóképernyő

kep2

 

Miután a készüléket rádugtam a kocsi OBD csatlakozójára, az alábbi képernyő fogadott. Itt nyomtam egy ENTER gombot, ennek hatására kb. fél perc alatt a készülék csatlakozott a kocsi számítógépéhez.

3./ Csatlakoztatva

kep3

A csatlakozás után bejött a menü. Itt az ENTER gombbal tudom kiválasztani azt a menüt amit szeretnék, a következő menüpontra pedig a SCROLL gombbal tudok továbbmenni. Utóbbi nekem lényegtelen volt, mert a hibakódolvasást szerettem volna elvégezni, ami az 1-es menü, így nyomtam is azonnal az ENTER-t a használati utasításnak megfelelően.

4./ Lássuk a hibákat

kep4_2

Ez volt az a rész, amikor pislogtam mint hal a szatyorban… Mármint tudtam, hogy van hiba, mert a műszerfalon láttam. (Egy szerelő ismerős javította is ezt, de nem volt hozzá készüléke, hogy utána a számítógépből is törölje) Szóval oké, egy dolog, hogy régebben volt hiba, de mi az, hogy 4!? Szerencsére az ENTER-t megnyomva, a kód megtekintése és a mellékelt táblázat tanulmányozása után kiderült, hogy egy alkatrész több hibakódot is okozott, így gyakorlatilag mind ugyanaz ami korábban orvosolva lett, így nyugodtan törölhető.

5./ Itt egy konkrét hibakód

kep5

Még mielőtt félreértenétek: továbbra sem értek hozzá, csak megnéztem a hibakódtáblázatot. Tehát a  P0107 hibakódot ez okozza: “Szívócső abszolút-nyomás érzékelő/légköri-nyomás érzékelő alacsony bemeneti jel”

Ez a szöveg egybevág azzal, hogy az autószerelő cimborám is valami nyomás érzékelőt mondott, ez a hiba tehát javítva lett, nyugodtan törölhetem.

6./ Eljutottunk a törléshez

kep6

Visszamegyek a menübe és kiválasztom az ERASE-t. A készülék ezután megkérdezi, hogy tényleg törölni akarom-e, igen, törölni akarom, ezért YES-t nyomok (ENTER gomb újra)

7./ Feladat elvégezve

kep7

Kész is! Ugye milyen egyszerű? Én most fogtam először ilyen készüléket a kezemben. Mégis, a lépések fotózásával és a használati utasítás átolvasásával mindössze 10 perc volt az egész.

Próbáld ki Te is! Hiszen ha esetleg nem vagy elégedett a készülékkel, 30 napon belül a diagbolt.hu teljes áron visszavásárolja azt!

sanyi
Tóth Sándor

Hozzászólások

hozzászólok